„Mali Powstańcy” - coś więcej niż gra planszowa
Jurorzy ósmej edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” docenili rodzinny charakter „Małych Powstańców” oraz element edukacyjny, dzięki któremu młodzi gracze mają okazję zapoznania się z tematyką powstania. I taki cel przyświecał twórcom gry – przybliżyć temat Powstania Warszawskiego najmłodszym graczom.
„Grę „Mali Powstańcy” kupują głównie rodzice, którzy grają wspólnie z dziećmi – mówi Jarosław Basałyga z Wydawnictwa Egmont – Z informacji, które otrzymujemy z punktów sprzedaży wiem, że stanowią zdecydowaną większość kupujących. To dobry moment do przybliżenia historii najmłodszym i doskonała okazja do rozmowy rodziców i dzieci na temat powstania”.
Gra zachęca do poznania historii, co ułatwi dołączona do gry broszura przygotowana przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Przybliży ona graczom historię Harcerskiej Poczty Polowej i losy młodych powstańców.
Elementem wyróżniającym grę są jej oryginalne zasady, zmuszające graczy do współpracy! Gracze nie tylko rywalizują ze sobą o liczbę przeniesionych meldunków, muszą również wspólnie ustalać strategię i plany na kolejne rundy.
„Większość gier dostępnych na rynku opiera się na prostej zasadzie rywalizacji. „Mali Powstańcy” są inną grą, gdyż głównym jej elementem jest współpraca – mówi Beata Maryniak-Gorycka, psycholog – Podczas rozgrywki gracze uczą się, że nawet w sytuacji rywalizacji warto ze sobą współpracować dla dobra ogółu, dla celu, czy idei. W grze istnieje bowiem możliwość, że brak współpracy zakończy się porażką wszystkich uczestników”.
„Mali Powstańcy” to lekcja historii w zupełnie nowej, pomysłowej formie oraz niesamowita podróż w przeszłość. Partnerami, którzy wspierają Wydawnictwo Egmont w tym przedsięwzięciu są Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Związek Harcerstwa Polskiego.
W „Małych Powstańców” to gra dla 2-4 osób w wieku 8-108 lat.
Gra dostępna jest w sklepach Smyk, Empik, Auchan, E.Leclerc oraz w Internecie: merlin.pl, empik.com.
Opis gry
Gra „Mali Powstańcy” jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania Harcerskiej Poczty Polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili meldunki i pocztę pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze każdy z graczy przejmuje kontrolę nad zastępem harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby meldunków. Gracze rywalizują ze sobą o to, kto najszybciej dostarczy meldunek na miejsce, jednak równocześnie muszą ze sobą współpracować. Jeśli bowiem jakiś meldunek nie zostanie dostarczony na czas, na planszy pojawiają się niemieckie blokady utrudniające wszystkim graczom przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami miasta.
Atuty gry
• gra wprowadza graczy w tematykę powstania warszawskiego;
• element edukacyjny: do gry dołączona jest broszura poświęcona Harcerskiej Poczcie Polowej, przygotowywana we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego;
• gra zawiera 2 warianty rozgrywki: podstawowy (dla młodszych graczy) i zaawansowany (dla graczy starszych);
• produkt najwyższej jakości, wyprodukowany w Polsce i spełniający wszelkie normy bezpieczeństwa.
Więcej informacji o grze: www.KrainaPlanszowek.pl
Partnerzy: Muzeum Powstania Warszawskiego, Związek Harcerstwa Polskiego, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.
Grę polecają: TOK FM, TVN Warszawa, Mówią Wieki, Czasdzieci.pl, Victor Gimnazjalista.