Z czasem dziecko podejmie naukę w szkole muzycznej a tam będzie potrzebowało raczej mistrza niż nauczyciela. W przypadku instrumentu takiego jak keyboard, relacja uczeń/nauczyciel wygląda trochę inaczej. Przede wszystkim nie ma w niej ograniczeń wiekowych, uczeń wcale nie musi być dzieckiem, a nawet nastolatkiem. Keyboard to instrument dla każdego i każdy może efektywnie podjąć naukę gry na tym instrumencie.
Jak znaleźć dobrego nauczyciela do gry na keyboardzie?
Wydaje się, że największym atutem każdego nauczyciela muzyki jest jego doświadczenie. Dlatego poszukując nauczyciela do indywidualnej nauki gry na keyboardzie warto sprawdzić jak długo uczy, w jakich instytucjach pracował ucząc oraz jaką grupą wiekową się zajmował. To niezwykle istotne informacje, które pozwolą dobrać nauczyciela do konkretnego ucznia, z uwagi na jego wiek, aktualny poziom umiejętności oraz cechy charakterologiczne.
Nauczyciele każdego przedmiotu mają swoje preferencje w zakresie wieku ucznia, którymi będą się opiekowali. To samo dotyczy nauczycieli muzyki czy gry na instrumencie. Nie każdy z nich posiada predyspozycje i umiejętności do pracy z dzieckiem czy młodym uczniem. Tego rodzaju relacja wymaga świadomej akceptacji ról obu stron.
Umuzykalnienie nauczyciela gry na keyboardzie
Trzeba pamiętać, że nauczyciel gry na instrumencie muzycznym nie zajmuje się wyłącznie aspektem technicznym umiejętności. Jego rolą jest znacznie szersza. Uczeń, który przestał być już dzieckiem, łączy zwykle naukę gry z tworzącymi się upodobaniami muzycznymi. Nauczyciel, nawet jeżeli nie do końca je podziela, powinien dobrze orientować się w wybranej przez ucznia sferze muzycznej. Choćby ze względów pragmatycznych, znajomość konkretnych wykonawców i utworów przez nauczyciela oddziałuje pozytywnie na ucznia i podnosi jego motywację do nauki. W tym obszarze może też mieć znaczenie płeć nauczyciela. Zwykle nauczycielka lepiej radzi sobie z uczniem bardzo młodym, ale już z nastolatkiem lepiej pracuje nauczyciel, chociaż to jedna z kwestii bardzo indywidualnych.
Nauka gry na keyboardzie w DomPełenMuzyki należy do obszaru gustów i wrażliwości artystycznej. Nauczyciel całą swoją wiedzą, ale też własnymi upodobaniami muzycznymi inspiruje ucznia i zaszczepia w nim określone spojrzenie na muzykę w najszerszym jej wymiarze. Z głębi upodobań muzycznych wspólnie wybierają zakres, w którym dobrze im się pracuje. I w takich okolicznościach można mówić o dobrej współpracy i optymalnych, efektywnych relacjach.